با صفر کیلومتر بیشتر بفروشید، ساده تر خرید کنید!

اگر میخواهید ویترین فروشگاه خود را به همگان نشان دهید، از اینجا شروع کنید:

افزودن ویترین

گزارش

برخورد مناسب با مشتری ، پیش به سوی فروش بیشتر

تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 18 خرداد 1396
بازدید: 257 نظرات: 0

خریدارانی که در بیرون یا درون فروشگاه تان در رفت و آمد هستند بدلیل کمبود وقت نیازی به دانستن خواسته شان ندارند. آنها خود خوب می دانند چه می خواهند . این جا است که برخورد مناسب با مشتری خودش را نشان میدهد! به طور میانگین، مشتری ها در هر پاساژ به سه فروشگاه سر می زنند؛ لذا وقتی وارد فروشگاهتان شدند به آنها خوش آمد بگویید و احوالپرسی کنید و روی خوشی نشان دهید تا میان شما و دیگر فروشگاه ها تفاوت ایجاد شود. چون در هر زمان ممکن است شما یکی از سه شانس مشتری برای خرید باشید. پس فرصت را از دست ندهید. اکثر فروشگاه ها به مشتریان اجازه می دهند تا هر سوالی داشتند بپرسند یا خود کارگران فروشگاه هنگام خوش آمدگویی به مشتریان از آنها می خواهند که اگر سوالی داشتند بپرسند. اگر آنها را نادیده بگیرید بدانید که مشتریان نیز پول خود را در فروشگاه شما خرج نخواهند کرد. پس در بحث آموزش خرده فروشی به یک فروشنده آموزش داده می شود که به مشتری خود که در حال تماشای کالاهای اوست، توجه کند و وقتی چیزی را انتخاب کرد او را

راهنمایی کند و در کنار او در فروشگاه قدم بزند.

البته یک نکته هم در اینجا مطرح می شود. وقتی شما مدام همراه مشتری باشید شاید این فکر در او تداعی شود که کالای خاصی را در نظر گرفته اید. همچنین یک مشتری هیچ وقت تمایل ندارد که یک نفر مدام همراه او باشد و مثل نگهبان با او رفتار کند.

اگر شما یک فروشگاه شامل هدیه دارید، وقتی دیدید که یک فروشنده در حال تماشای ویترین و دکوراسیون شماست، از جای خود بلند شوید و به سمت او بروید و با گفتن عبارات “به فروشگاه (نام فروشگاهتان را بگویید) خوش آمدید. نگاهی به اطراف بیندازید.

من باز خواهم گشت. سوالی بود در خدمتم.”

اکثر اوقات فروشندگان درست زمانیکه مشتریان در حال قدم زدن هستند خود را به آنها می چسبانند و این درست نیست. مانند کسانی که وقتی مگسی را در ویترین می بینند بلند می شوند و به دنبال آن می افتند. در این حالت خریداران احساس خفگی می کنند و از پرسیدن هر گونه سوالی اجتناب خواهند کرد. اگر شخصیت مهربانی داشته باشند،

می گویند “نه مرسی” و “فقط نگاه می کنند”.

به مشتریان اجازه دهید تا نسبت به تمام چیزهایی که در فروشگاهتان است حس پیدا کنند. شما از همان ابتدا با رفتاری که نشان می دهید و حرف هایی که می زنید، خریداران را کنترل می کنید.

هنگامیکه برای بار دوم می خواهید به مشتری نزدیک شوید، “اگر آنها در حال جستجو و پیدا کردن چیزی هستند” دوباره از آنها سوال نکنید؛ بلکه کنار آنها و یا در پشت سرشان قدم بزنید و جم تی در مورد کا یی خاص بیان کنید. به عنوان مثال: “آن ژاکت یک جیب پنهانی در خود دارد که می تواند آی پاد خود را در آن قرار دهید.” یا ” ما در اینجا پاکت های هدیه بیشتری را داریم که درون آنها شکلات های بلژیکی قرار گرفته اند.” یا “اگر شما یک لیست هدیه دارید ما میتوانیم آنها را به هر جای شهر برایتان بفرستیم” و جملاتی از این قبیل. یعنی شما با دادن کمی اطلاعات اضافی به مشتری او را بدون پرسیدن سوالی راهنمایی می کنید. پس کلید اصلی در بیان جملات، نپرسیدن سوال است! در این حالت نیازی هم به جواب دادن نیست. گاهی مشتری نمی تواند “نه” بگوید.

نظرات و امتیازات این خبر:
وارد شوید