با صفر کیلومتر بیشتر بفروشید، ساده تر خرید کنید!

اگر میخواهید ویترین فروشگاه خود را به همگان نشان دهید، از اینجا شروع کنید:

افزودن ویترین

گزارش

راه هایی ارزان برای جذب مشتری به مغازه

تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 خرداد 1396
بازدید: 329 نظرات: 0

اکثر اوقات بحث مشتری بیشتر و جذب مشتری کلمه ی تبلیغات را در ذهن ما تداعی میکند و به دنبال ان هزینه های هنگفت را جلوی چشم ما میاورد،اما روش های ارزان حتی رایگان و موثر هم وجود دارند که خیلی از ما از ان غافلیم.


١-یک راه ساده درست کردن کوپون های پروموشنال است


این راه هزینه کم و بازدهی خوبی دارد،افراد حتی اگر هیچ گونه اشنایی با بیزینس شما نداشته باشند وقتی بدانند که قرار است قسمتی از پولشان برایشان بماند تشویق میشوند که از شما خرید کنند،دقت کنید ایجاد پروموشن های دروغین همانند انهایی که به وفور در وب سایت ها تحت عنوان شما برنده شده اید میدهند نه تنها به جذب مشتری بلکه به اثار منفی و تلقی شدن نام بیزینس شما جز دسته منفی ها و غیر قابل اعتماد ها میشود،فراموش نکنید که اولین برخورد همیشه خیلی مهم است و در صورتی که فردی حس کند پروموشن شما دروغین است برای همیشه مهره سوخته خواهد بود و شانس جذب او برای همیشه از دست خواهد رفت.پس پروموشن های واقعی و رو راست بدهید،مطمئن باشید فرق بین پروموشن ١٠٠ هزار تومانی دروغین که با بالا بردن قیمت اولیه کالا ایجاد شده و پروموشن ٢٠ هزار تومانی واقعی در بلند مدت تفاوت چشمگیری در بیزینس شما خواهد گذاشت.
پس با رعایت کردن نکات بالا کوپون هایتان را تنظیم و طراحی کنید و در مکان مناسب پخش کنید،این که شما کوپون هایتان را به صورت تراکت در سطح شهر پخش کنید مطمئنا نتیجه مطلوبی نخواهد داشت و تعداد بسیار زیادی کاغذ و هزینه از بین خواهد رفت چون افراد میبینند که وقتی هر کسی میتواند ان کوپن را داشته باشد پس دیگر فرقی بین افراد نیست و اساساً کوپن بی معنی است در نتیجه احتمال کمی دارد که جذب بیزینس شما شوند،باید حس خاص بودن در افراد را ایجاد کنید تا هم راحتر اعتماد کنند هم بازدهی کار شما بالا رود،میتوانید کوپن ها را در شرکت خاصی بین کارکنان پخش کنید حتی برای ایجاد حس تمایز بین کارکنان میتوانید به رئیسشان یا فرد بالا دستی انها کوپن کمتر یا بیشتری نسبت به کارکنان بدهید.نکته مهم ایجاد این حس تمایز است.


٢-راه دیگر ارائه سمپل و نمونه به افراد است 


به خصوص اگر بیزینس شما مربوط به خوراکی است ارائه سمپل نقش در جذب مشتری میتواند داشته باشد،دقت کنید در بیزینس هایی صنایع غذایی بهتر است سمپل یا نمونه را جلوی مغازه ارائه دهید تا درجا نظر افراد را جذب کنید،اگر بیزینس شما در موردی مانند برند عطر برند های لوازم بهداشتی و یا هر برند در هر صنعتی که قابل ارائه در مقیاس کوجک به عنوان نمونه است هستید ارائه سمپل میتواند کار امد باشد،مطمئنا اگر شما صاحب برند نیستید و صرفاً مثلا یک سوپر مارکت را دارید و اقدام به ارائه سمپل پنیر شرکت ایکس را بکنید چون تمامی مغازه های دیگر هم پنیر ایکس را میفروشند ضمانتی نیست که افراد جذب شما شوند،شما در این حالت فقط برای شرکت ایکس تبلیغ کرده اید نه مغازه خودتان.البته ناگفته نماند که باید تفکر سیستمی داشته باشیم به این معنی که اگر شرکت ایکس معروف شود و همه بیش از پیش پنیر ایکس بخرند مطمئناً درامد مغازه من هم بالا میرود،پس یادمان باشد که هیچ گاه حد اقل به ضرر شرکت ایکس تبلیغ نکنیم این خود نوعی تیغه به ریشه خود زدن است،پس وقتی در یک سیستم حضور داریم باید از بقیه دستگاه های سیستم پشتیبانی کنیم چون بقای سیستم به معنای بقای ما است،بدن انسان مثال خوبی برای این مساله است،درست است که عملکرد قلب با ریه مستقیم تحت تاثیر نیست اما اگر ریه از کار بیفتد قلب به خودی خود فایده ای ندارد و بر عکس.


٣-راه بعدی ایونت یا رویداد های پروموشنال است


حتما دیده اید اس ام اس های تبلیغاتی را که به مناسبت روز پدر ٢٠٪‏ تخفیف روی کلیه اجناس و…یا همچنین پیوستن به بازارچه های خیریه یا بازار چه های روزانه کوچک که در پارک ها و فرهنگسرا ها برای جذب مشتری ایجاد میشود،این ایونت یا رویداد ها فرصت خوبی برای جذب مشتری جدید و نشان دادن کالاهایتان به افراد بیشتری است،به خصوص بازار چه های خیریه که نقش موثر و مثبتی هم برای خودتان و هم در ذهن خریدار ایجاد میکند.پس از هر رویداد تاریخی مثل روز مادر ولنتاین و…به سادگی نگذرید و رویداد های اطرافتان یا حتی در شهر های دیگر را محکم تر و مصر تر دنبال کنید و در برگزاری انها نقش افرین باشید.


۴-شبکه های اجتماعی


قدرت شبکه های اجتماعی را در جذب مشتری و فروش بهتر دست کم نگیرید،صفحه ای برای کسب و کارتان ایجاد کنید و به تبلیغ موثر و رایگان در ان فضا بپردازید،تبلیغات در شبکه های اجتماعی راه و روش خودش را دارد

 

نظرات و امتیازات این خبر:
وارد شوید